Zegar

Kalendarz

« Kwiecień 2024 »
Po Wt śr Cz Pi So Ni
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          

Przetłumacz stronę


Koncepcja pracy szkoły

Koncepcja pracy
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego im. Jana  Pawła II

w  Rudnikach

na rok szkolny 2012/2013

opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego

 

 

 

 

 

 

 

1)     Opracowano na zebraniu Rady Pedagogicznej z udziałem przedstawicieli rodziców dnia 29  i 30.08.2012 r.

2)     Zapoznano Radę Rodziców dnia 6 i 12.09.2012 r.

3)     Przyjęto do realizacji na konferencji Rady Pedagogicznej dnia 06.09.2012 r. i 12.09.2012 r.

 

1.     Szkoła osiąga wysokie wyniki ze sprawdzianu i egzaminów.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Zadania

Termin realizacji zadania

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

1.1.

Analizuje się wyniki sprawdzianu oraz egzaminów

1) Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników:

a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,

b) stanin szkoły,

c) mediana, dane ilościowe, jakościowe,

d) treści zadań o dużej i małej łatwości z  poszczególnych przedmiotów.

Wrzesień 2012

Nauczyciele przedmiotów

Zespół diagnostyczny

Do 15.10 następnego roku

szkolnego po sprawdzianie egzaminie

2) Nauczyciele wdrażają wnioski z analizy  wyników sprawdzianu i egzaminów.

Na bieżąco

3) Wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia.

Na bieżąco

1.2.

Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności

1) Nauczyciele prowadzą badania wyników nauczania i analizują osiągnięcia uczniów.

Na bieżąco

Nauczyciele przedmiotów

Zespół diagnostyczny

Styczeń 2013

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele formułują i wdrażają wnioski z analizy osiągnięć uczniów.

Na bieżąco

3) Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce.

 

4) Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów.

 

1.3.

Uczniowie są aktywni

 

1) Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły:

a) samodzielnie odrabiają prace domowe,

b) uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych,

c) biorą udział w konkursach,

d) biorą udział w imprezach szkolnych, środowiskowych,

e) występują do szkoły/Samorządu Uczniowskiego z inicjatywami,

f) angażują się w pracę Samorządu Uczniowskiego.

Na bieżąco

Samorząd Uczniowski

Zespół wychowawczy

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

2) Samorząd Uczniowski i szkoła realizuje działania zainicjowane przez uczniów.

Na bieżąco

2.2.

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

1) Nauczyciele modyfikują i wzbogacają ofertę edukacyjną.

Na bieżąco

Nauczyciele przedmiotów

Zespół diagnostyczny

Styczeń 2013

Czerwiec 2013

2) Rozwijane są zainteresowania uczniów.

Na bieżąco

3) Nauczyciele realizują nowatorskie rozwiązania programowe.

Na bieżąco

2.6.

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

1) Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości.

Na bieżąco

Nauczyciele przedmiotów

Zespół wychowawczy

Styczeń 2013

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele prowadzą działania zwiększające szanse edukacyjne uczniów, uwzględniające indywidualizację.

 

2.     Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Osiągnięcia/zadania[1]

Termin realizacji zadania

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

1.4.

W szkole respektowane są normy społeczne

 

1) Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie.

Na bieżąco

Nauczyciele, wychowawcy klas

Zespół  wychowawczy

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

2) Uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje.

3) Uczniowie prezentują właściwe zachowania.

4)

Na bieżąco

5) Nauczyciele analizują podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań.

Na bieżąco

6) Nauczyciele oceniają skuteczność podejmowanych działań.

Na bieżąco

7)Nauczyciele modyfikują oddziaływania wychowawcze w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczniów.

Na bieżąco

2.5.

Kształtuje się postawy uczniów

 

1) Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów oraz z ich udziałem.

Na bieżąco

Nauczyciele, wychowawcy klas

Zespół  wychowawczy

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele analizują działania wychowawcze i wdrażają wnioski z tych analiz.

4.3.

Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie

 

1) Nauczyciele zapoznają uczniów z regulaminami  pracowni, sali gimnastycznej, obiektów sportowych, boisk, świetlicy, biblioteki, zachowania się podczas przerw[2].

Na pierwszych zajęciach

Nauczyciele przedmiotów, świetlicy, biblioteki

Zespół ds. bhp

Styczeń 2013

 

 

 

Czerwiec 2013

2) W ww. pomieszczeniach, na boisku znajdują się regulaminy instruujące.

Nauczyciele

3) Pomieszczenia, do których wstęp uczniów jest zabroniony są odpowiednio oznakowane.

Co najmniej 1 w roku – sierpień 2012

Zespół ds. bhp

4) Przeglądy stanu technicznego budynku, obiektów są wykonywane z należyta dokładnością.

Zespół ds. bhp

 

 

3.     Wszyscy nauczyciele czują się odpowiedzialni za wyniki nauczania, wychowania oraz bezpieczeństwo uczniów.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Zadania

Termin realizacji zadania

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

2.1.

Szkoła ma koncepcję pracy

1) Nauczyciele działają zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy.

Na bieżąco

Wychowawcy

Przewodniczący zespołów zadaniowych

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele analizują i modyfikują koncepcję pracy szkoły w razie potrzeb.

3) Wychowawcy zapoznają oraz angażują uczniów oraz ich rodziców do realizacji zadań z koncepcji pracy szkoły.

Na początku roku szkolnego

2.3.

Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

1) Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych.

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół  wychowawczy

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się.

3) Nauczyciele udzielają informacji o postępach w nauce, wspierając ucznia w planowaniu jego rozwoju i w  indywidualnym procesie uczenia się.

4) Nauczyciele analizują wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdrażają wnioski z tych analiz.

2.4.

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

1) Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych.

Na bieżąco

Nauczyciele, Zespoły przedmiotowe

Przewodniczący zespołów przedmiotowych

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2) Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami.

2 razy w roku szkolnym

4.1.

W szkole funkcjonuje współpraca w zespołach

 

1) Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy.

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół wychowawczy

Zespół diagnostyczny

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2) Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole lub placówce.

3) Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy.

 

1.     Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Osiągnięcia/zadania[3]

Termin realizacji

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

1.1.

Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności

W przedszkolu diagnozuje się i analizuje osiągnięcia dzieci, uwzględniając ich możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

Wdrożone wnioski przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzieci.(B)

1.2.

Dzieci są aktywne

Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

2.2.

Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci.(B)

Na bieżąco

 

Nauczyciele grup

 

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

 

Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe.(B)

2.5.

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

W przedszkolu dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, uwzględniając indywidualizację procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

4.3.

Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie

Podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie przedszkola w celu poprawy warunków realizacji przyjętych w przedszkolu programów wychowania przedszkolnego i poszerzania oferty zajęć.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Komisja BHP

Sierpień 2012

Styczeń 2013

Na bieżąco

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

 

2.     Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Osiągnięcia/zadania

Termin realizacji

zadania

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

1.3.

W przedszkolu respektowane są normy społeczne

W przedszkolu analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

4.3.

Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie

Sprzęt, pomoce, zabawki mają odpowiednie atesty/certyfikaty bezpieczeństwa.

Na bieżąco

Wicedyrektor

Komisja BHP

Sierpień 2012

Styczeń 2013

Dokonuje się przeglądy stanu technicznego wyposażenia, obiektów.

Przestrzegane są przepisy BHP w zakresie żywienia dzieci.

 

3.     Wszyscy nauczyciele czują się odpowiedzialni za wyniki nauczania oraz wychowania.

 

Wymagania z załącznika rozporządzenia

Zadania

Termin realizacji

zadania

Odpowiedzialny za realizację zadania

Ewaluacja

Odpowiedzialny

Termin

2.4.

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

 

Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele grup

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

2.1.

Przedszkole ma koncepcję pracy

Nauczyciele zapoznają rodziców z koncepcją pracy.

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

Nauczyciele analizują i modyfikują w razie potrzeb koncepcję pracy przedszkola. (B)

Nauczyciele angażują rodziców do budowania i realizowania koncepcji pracy przedszkola.(B)

2.3.

Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany

Nauczyciele monitorują i doskonalą procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

Czerwiec 2013

Nauczyciele wykorzystują wnioski z monitorowania procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci do planowania tych procesów.(B)

2.4.

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

 

Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

4.1.

Funkcjonuje współpraca w zespołach

 

Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w przedszkolu, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy.(B)

Na bieżąco

Nauczyciele

Zespół  diagnostyczny

Styczeń 2013

 

 

Czerwiec 2013

 

 

 

Zatwierdził:

Dyrektor Zespołu

 

 



Wygenerowano w sekund: 0.06
58,470,499 unikalnych wizyt