Nawigacja
· Dokumenty do pobrania
· Linki
· Logowanie
· Kontakt
· Historia Szkoły
· Nasi nauczyciele
· Tygodniowy plan zajęć
· Dni wolne od zajęć dydaktycznych
· Dzwonki
· E- dziennik
· Dyżury nauczycieli na przerwach
· Jadłospis
· Jadłospis przedszkolny
· Biblioteka szkolna - godziny pracy
· Świetlica - godz pracy
· Logopeda- godz. pracy
· Pedagog
· Zajęcia rewalidacyjne- godz. pracy
· Pielęgniarka szkolna
· Teatr MASKA
· Sport szkolny
· Galeria zdjęć
· Sołectwo Rudniki
· Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
· Gminny Ośrodek Kultury
· Rada Rodziców
· Stowarzyszenie Rozwoju Dzieci i Młodzieży ZS- P w Rudnikach
· Fundacja CEMEX Budujemy Przyszłośc
· Zespół Szkół Technicznych im. Jana Pawła II w Częstochowie
· Galeria Przedszkola
Aktualnie online
· Użytkowników online: 0
Zegar
Kalendarz
Po | Wt | śr | Cz | Pi | So | Ni |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Przetłumacz stronę
Koncepcja pracy szkoły
Koncepcja pracy
Zespołu Szkolno – Przedszkolnego im. Jana Pawła II
w Rudnikach
na rok szkolny 2012/2013
opracowana na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 roku w sprawie nadzoru pedagogicznego
1) Opracowano na zebraniu Rady Pedagogicznej z udziałem przedstawicieli rodziców dnia 29 i 30.08.2012 r.
2) Zapoznano Radę Rodziców dnia 6 i 12.09.2012 r.
3) Przyjęto do realizacji na konferencji Rady Pedagogicznej dnia 06.09.2012 r. i 12.09.2012 r.
1. Szkoła osiąga wysokie wyniki ze sprawdzianu i egzaminów.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Zadania |
Termin realizacji zadania |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
1.1. Analizuje się wyniki sprawdzianu oraz egzaminów |
1) Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje, b) stanin szkoły, c) mediana, dane ilościowe, jakościowe, d) treści zadań o dużej i małej łatwości z poszczególnych przedmiotów. |
Wrzesień 2012 |
Nauczyciele przedmiotów |
Zespół diagnostyczny |
Do 15.10 następnego roku szkolnego po sprawdzianie egzaminie |
2) Nauczyciele wdrażają wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów. |
Na bieżąco |
||||
3) Wnioski przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia. |
Na bieżąco |
||||
1.2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności |
1) Nauczyciele prowadzą badania wyników nauczania i analizują osiągnięcia uczniów. |
Na bieżąco |
Nauczyciele przedmiotów |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013 Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele formułują i wdrażają wnioski z analizy osiągnięć uczniów. |
Na bieżąco |
||||
3) Nauczyciele dostrzegają możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce. |
|
||||
4) Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów. |
|
||||
1.3. Uczniowie są aktywni
|
1) Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły: a) samodzielnie odrabiają prace domowe, b) uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych, c) biorą udział w konkursach, d) biorą udział w imprezach szkolnych, środowiskowych, e) występują do szkoły/Samorządu Uczniowskiego z inicjatywami, f) angażują się w pracę Samorządu Uczniowskiego. |
Na bieżąco |
Samorząd Uczniowski |
Zespół wychowawczy |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Samorząd Uczniowski i szkoła realizuje działania zainicjowane przez uczniów. |
Na bieżąco |
||||
2.2. Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej |
1) Nauczyciele modyfikują i wzbogacają ofertę edukacyjną. |
Na bieżąco |
Nauczyciele przedmiotów |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013 Czerwiec 2013 |
2) Rozwijane są zainteresowania uczniów. |
Na bieżąco |
||||
3) Nauczyciele realizują nowatorskie rozwiązania programowe. |
Na bieżąco |
||||
2.6. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych |
1) Uczniowie osiągają sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości. |
Na bieżąco |
Nauczyciele przedmiotów |
Zespół wychowawczy |
Styczeń 2013 Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele prowadzą działania zwiększające szanse edukacyjne uczniów, uwzględniające indywidualizację. |
2. Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Osiągnięcia/zadania[1] |
Termin realizacji zadania |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
1.4. W szkole respektowane są normy społeczne
|
1) Uczniowie czują się w szkole bezpiecznie. |
Na bieżąco |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Zespół wychowawczy |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Uczniowie wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. |
|||||
3) Uczniowie prezentują właściwe zachowania. |
|||||
4) |
Na bieżąco |
||||
5) Nauczyciele analizują podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. |
Na bieżąco |
||||
6) Nauczyciele oceniają skuteczność podejmowanych działań. |
Na bieżąco |
||||
7)Nauczyciele modyfikują oddziaływania wychowawcze w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczniów. |
Na bieżąco |
||||
2.5. Kształtuje się postawy uczniów
|
1) Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli są planowane i modyfikowane zgodnie z potrzebami uczniów oraz z ich udziałem. |
Na bieżąco |
Nauczyciele, wychowawcy klas |
Zespół wychowawczy |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele analizują działania wychowawcze i wdrażają wnioski z tych analiz. |
|||||
4.3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie
|
1) Nauczyciele zapoznają uczniów z regulaminami pracowni, sali gimnastycznej, obiektów sportowych, boisk, świetlicy, biblioteki, zachowania się podczas przerw[2]. |
Na pierwszych zajęciach |
Nauczyciele przedmiotów, świetlicy, biblioteki |
Zespół ds. bhp |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) W ww. pomieszczeniach, na boisku znajdują się regulaminy instruujące. |
Nauczyciele |
||||
3) Pomieszczenia, do których wstęp uczniów jest zabroniony są odpowiednio oznakowane. |
Co najmniej 1 w roku – sierpień 2012 |
Zespół ds. bhp |
|||
4) Przeglądy stanu technicznego budynku, obiektów są wykonywane z należyta dokładnością. |
Zespół ds. bhp |
3. Wszyscy nauczyciele czują się odpowiedzialni za wyniki nauczania, wychowania oraz bezpieczeństwo uczniów.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Zadania |
Termin realizacji zadania |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
2.1. Szkoła ma koncepcję pracy |
1) Nauczyciele działają zgodnie z przyjętą przez Radę Pedagogiczną koncepcją pracy. |
Na bieżąco |
Wychowawcy |
Przewodniczący zespołów zadaniowych |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele analizują i modyfikują koncepcję pracy szkoły w razie potrzeb. |
|||||
3) Wychowawcy zapoznają oraz angażują uczniów oraz ich rodziców do realizacji zadań z koncepcji pracy szkoły. |
Na początku roku szkolnego |
||||
2.3. Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany |
1) Nauczyciele pracują wspólnie z uczniami nad doskonaleniem procesów edukacyjnych. |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół wychowawczy |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele stosują różne sposoby wspierania i motywowania uczniów w procesie uczenia się. |
|||||
3) Nauczyciele udzielają informacji o postępach w nauce, wspierając ucznia w planowaniu jego rozwoju i w indywidualnym procesie uczenia się. |
|||||
4) Nauczyciele analizują wyniki monitorowania osiągnięć uczniów i wdrażają wnioski z tych analiz. |
|||||
2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli |
1) Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów edukacyjnych. |
Na bieżąco |
Nauczyciele, Zespoły przedmiotowe |
Przewodniczący zespołów przedmiotowych |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Wprowadzanie zmian dotyczących przebiegu procesów edukacyjnych następuje w wyniku wspólnych ustaleń między nauczycielami. |
2 razy w roku szkolnym |
||||
4.1. W szkole funkcjonuje współpraca w zespołach
|
1) Nauczyciele pracują zespołowo i analizują efekty swojej pracy. |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół wychowawczy Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2) Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w szkole lub placówce. |
|||||
3) Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy. |
1. Przedszkole doskonali efekty swojej pracy.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Osiągnięcia/zadania[3] |
Termin realizacji |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
1.1. Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności |
W przedszkolu diagnozuje się i analizuje osiągnięcia dzieci, uwzględniając ich możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
Wdrożone wnioski przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzieci.(B) |
|||||
1.2. Dzieci są aktywne |
Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2.2. Oferta zajęć umożliwia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego |
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu jest modyfikowana, wzbogacana i umożliwia rozwój zainteresowań dzieci.(B) |
Na bieżąco
|
Nauczyciele grup
|
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013
|
Przedszkole realizuje nowatorskie rozwiązania programowe.(B) |
|||||
2.5. Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych |
W przedszkolu dostosowuje się działania do możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, uwzględniając indywidualizację procesu wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie |
Podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie przedszkola w celu poprawy warunków realizacji przyjętych w przedszkolu programów wychowania przedszkolnego i poszerzania oferty zajęć.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Komisja BHP |
Sierpień 2012 Styczeń 2013 |
Na bieżąco |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2. Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Osiągnięcia/zadania |
Termin realizacji zadania |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
1.3. W przedszkolu respektowane są normy społeczne |
W przedszkolu analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
4.3. Przedszkole ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie |
Sprzęt, pomoce, zabawki mają odpowiednie atesty/certyfikaty bezpieczeństwa. |
Na bieżąco |
Wicedyrektor |
Komisja BHP |
Sierpień 2012 Styczeń 2013 |
Dokonuje się przeglądy stanu technicznego wyposażenia, obiektów. |
|||||
Przestrzegane są przepisy BHP w zakresie żywienia dzieci. |
3. Wszyscy nauczyciele czują się odpowiedzialni za wyniki nauczania oraz wychowania.
Wymagania z załącznika rozporządzenia |
Zadania |
Termin realizacji zadania |
Odpowiedzialny za realizację zadania |
Ewaluacja |
|
Odpowiedzialny |
Termin |
||||
2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli
|
Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele grup |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
2.1. Przedszkole ma koncepcję pracy |
Nauczyciele zapoznają rodziców z koncepcją pracy. |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
Nauczyciele analizują i modyfikują w razie potrzeb koncepcję pracy przedszkola. (B) |
|||||
Nauczyciele angażują rodziców do budowania i realizowania koncepcji pracy przedszkola.(B) |
|||||
2.3. Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci mają charakter zorganizowany |
Nauczyciele monitorują i doskonalą procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci przebiegające w przedszkolu.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
Nauczyciele wykorzystują wnioski z monitorowania procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci do planowania tych procesów.(B) |
|||||
2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli
|
Nauczyciele wspomagają siebie nawzajem w organizowaniu i realizacji procesów wspomagania rozwoju i edukacji dzieci.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach
|
Nauczyciele wspólnie planują działania podejmowane w przedszkolu, rozwiązują problemy i doskonalą metody i formy współpracy.(B) |
Na bieżąco |
Nauczyciele |
Zespół diagnostyczny |
Styczeń 2013
Czerwiec 2013 |
Zatwierdził:
Dyrektor Zespołu